Kuikentjespartij

De laatste kaatspartij in Winsum. Het wordt al een traditie, een dag voorafgaand aan de Wylde Kippetjespartij was zaterdag 17 september eerst tijd voor de Kuikentjespartij. Jeugdkaatsers van Winsum en elk jaar meer kinderen van omliggende dorpen als Wjelsryp, Húns/Lúns, Easterlittens, Hilaard en Spannum kwamen samen voor een gezellige kaatspartij.

Ledenkaatsers, Regiokaatsers en KNKB-kaatsers kaatsten in 5 categorieën: Kabouters A en B poule, Welpen, en Pupillen/Schooljeugd A en B poule. De kaatsers lieten zich niet klein krijgen door het weer, er werd mooi doorgekaatst in weer en wind, in de zon en dan weer in de regen. Twee levensgrote kippen brachten extra lol op het veld door regelmatig langs en door de perken te scharrelen of opeens de kippendans te doen. En als de omroeper bijvoorbeeld riep: “Kipnuggets voor de eerste zitbal!” dan waren het de kippen die naar de speler toe renden om de naam te noteren op hun “nuggets-lijst” en was je verzekerd van een bakje kipnuggets na de prijsuitreiking.

Natuurlijk gaat iedereen voor de eerste prijs, met prachtige kransen gemaakt door Vera en Ineke, maar bijna net zo gewild zijn de legendarische “kuikentjes-prijzen”. Wat zou het dit jaar zijn..?? een geel t-shirt, een kippensleutelhanger, kippensokken? Nee, voor alle prijswinnaars was er dit jaar een fantastische gele hoodie met kuiken erop, mede mogelijk gemaakt door Junior Textiles uit Winsum. En waar iedereen van droomt is zijn/haar naam op zo’n prachtige ijzeren kuiken. “Het kuiken van de dag” uitgereikt aan diegene die net dat belangrijke punt maakte, een geweldige boppeslach maakte of gewoonweg boven zichzelf uitsteeg.

De 5 kuikens van de dag:

• Tjalling Sietsma
  • Jelte Harkema
  • Ritske Bergsma
  • Jelmar de Vries
  • Klaas Gerrit Noordenbos

Prijswinnaars:

Kabouters A poule (2013-2014)

1e prijs: Famke de Vries en Tjalling Sietsma

2e prijs: Brecht Speerstra en Klaas-Jelle Greidanus

Kabouters B poule (2013)

1e prijs: Lianne Boersma en Jelte Harkema

2e prijs: Hieke de Groot en Johannes Heerma

Welpen

1e prijs – winnaarspoule: Femke Bokma en Ritske Bergsma

2e prijs – winnaarspoule: Anouk Groen en Durk van Mourik

3e prijs – winnaarspoule: Myrthe van der Kooy en Foeke Pieter Dijkstra

1e prijs – herkansingspoule: Yasmin Khalifa en Redmar Feenstra

2e prijs – herkansingspoule: Maaike van der Meer en Luuk Jongbloed

Pupillen/Schooljeugd A poule (Ledenkaatsers)

1e prijs: Ylse de Jong en Klaas Gerrit Noordenbos

2e prijs: Iris Gruppen en Minke Frankena

Pupillen/Schooljeugd B poule (Regio en KNKB)

1e prijs – winnaarspoule: Jelle Wop de Groot en Jelmar de Vries

2e prijs – winnaarspoule: Jesper de Jong en Jesse Greidanus

1e prijs – herkansingspoule: Jense de Groot en Sigert Bouma

Een zeer geslaagde middag en als afsluiting nog een rondje kipnuggets voor iedereen!

Met dank aan alle vrijwilligers die hier aan meegeholpen hebben!

Een kippige groet aan iedereen en we zien jullie graag volgend jaar weer op het Kaatsveld van Winsum

Foto’s: Kuikentjespartij (myalbum.com)