Uiteraard is een ieder vol in de voorbereiding van de Merke, die vanavond begint met de stratenstrijd. Maar op de straat in Oosterlittens is vanavond de strijd tussen de peloteurs van Beetgum en Winsum. Onze mannen kaatsen vanavond (circa 20:00uur) om een plekje in de finale en wellicht ook om plaatsing voor de Champions League Llargues begin oktober in Spanje.
Gisteravond speelden de mannen tegen de grootmachten uit Minnertsga. Grootmachten, want Marten Bergsma – Hendrik Kootstra – Jurrit Osinga zijn grote namen in het Friese spel. Echter, onze mannen hebben het Peloten natuurlijk in hun DNA. Onder aanvoering van krachtpatsers Hessel Postma en Wessel Hilverda kwamen de heren fantastisch uit de startblokken tegen de rood-gelen uit Minnertsga. Binnen een kwartier stond het 5-0 voor Winsum. De nieuwe aanwas in het team (Jelmar de Vries en Jesse Greydanus) deden het fantastisch en onder aanvoering van ‘pake’ (Johannes Boersma) was het tactisch goed voor mekaar bij onze ploeg. Na 40 minuten was de uiteindelijke uitslag 7-1 40-30 voor Winsum en daarmee was de halve finale bereikt.
Onze jongens kunnen vanavond wel wat support gebruiken. De liefhebbers, welke gister ook weer in grote getale aanwezig waren, zien we dan ook graag vanavond weer. Gaan we daarna een gezellig feestje maken bij de start van ons dorpsfeest en uiteraard de voetbalwedstrijd Nederland-Tunesie kijken in de Helling.
Oant jún.

