Wil je naast het kaatsen bij de vereniging wat extra uitdaging en kun je onderstaande opslagafstanden halen dan kun je je opgeven voor regio-wedstrijden.

Gaat het goed bij regio-wedstrijden dan kun je daarna nog een stapje hoger en kun je je opgeven voor KNKB wedstrijden. Ook daar moet je de opslagafstand kunnen  behalen. De afstanden staan verderop.

Deelname

Voor deelname aan regio- en/of KNKB- wedstrijden dien je lid te zijn van de KNKB en heb je een bondsnummer nodig. Als je deze nog niet hebt, kan deze aangevraagd worden bij:

Opgave

Opgeven voor regio en/of KNKB wedstrijden kan via de website van de KNKB, www.knkb.nl, door middel van het invoeren van je bondsnummer en geboortedatum. Via de wedstrijdagenda kan de juiste wedstrijd geselecteerd worden. Via de knop “aanmelden” kun je je aanmelden. Per wedstrijd wordt er ook aangegeven voor wanneer de aanmelding gedaan moet worden. Over het algemeen is dit voor:

Regio en KNKB wedstrijden

• uiterlijk dinsdagavond 19.00 uur;

Shirts KV Winsum

Voor de deelname aan federatie- en/of KNKB wedstrijden zijn er witte d.e.l.-shirts van de vereniging af te halen bij Fetsje Hilverda. Voor het shirt wordt een borg van € 30,- gevraagd. Als het shirt aan het eind van het seizoen in goede staat weer wordt ingeleverd, krijgt men € 25,- retour. Als men het shirt wil houden, wordt er per seizoen € 5,- huur gevraagd.

Voor afdelingswedstrijden zijn er afdelingshirts/trainingspakken van de vereniging beschikbaar, welke ook bij Fetsje Hilverda af te halen zijn.

Opslaglengte

Om aan federatie- en/of KNKB-wedstrijden deel te nemen, is het nodig om minimaal over een bepaalde opslaglengte te beschikken. Hieronder een schema met de opslaglengtes.

Opslag federatie                    Opslag KNKB

Welpenmeisjes                      9 meter                                  12 meter

Pupillenmeisjes                     12 meter                                15 meter

Schoolmeisjes                       16 meter                                19 meter