Gisteravond, in een tropisch Littens, mochten onze mannen aantreden tegen Spannum. Coach Jelle had noodgedwongen een wissel moeten toepassen door de blessure van Wessel. Gelukkig was Geert gretig en zeker klaar om in de basis plaats te nemen.

De wedstrijd begon direct spannend, op 6-6 in het eerste eerst mocht Robert wederom de opslag verzorgen. De bal was te mooi en Simon vd Vaart zette Spannum op 1-0. Vervolgens EP en Johannes die hun bordjes wisten te behouden. Geert had wat opstartproblemen met zijn opslag, maar herstelde zich goed. Helaas toch het eerst voor Spannum. Hessel, die de hele partij geweldig uitslagwerk liet zien, behield zijn eerst door slim de ballen te plaatsen. 3-2 voor Winsum. Robert kon, ondanks goed opslagwerk zijn eerst niet verzilveren, de mannen van Spannum waren goed op slag. Evert P wist in het volgende eerst op 6-6 de kaats te behouden, 4-3. Ook het volgende eerst werd verdeeld op 6-6, Johannes dwong Spannum tot een kwaadslag, 5-3. Coach Jelle, welke als coach nog zenuwachtiger is dan als speler, deed een tactische wissel, Jan Pieter (Juppe) voor Geert. Juppe moest echter nog even wennen en verloor zijn bordje. Hessel pakte wederom zijn eerst, dus 6-4. Onzer aller Robert, de langste (en oudste) van het stel, mocht wederom op 6-6 en wederom Simon (Spannum) boven, weer ‘in opgooier’, 6-5.

De wedstrijd kwam vervolgens een klein half uur stil te liggen door het onwel worden van iemand uit het publiek. Gelukkig kon de wedstrijd hervat worden, omdat het naar omstandigheden goed ging met deze persoon. EP (en ook de rest van onze peloteurs) pakte het hierna fantastisch op en hij behield zijn eerst met ferve. Johannes maakte vervolgens een eind aan de partij met een kogel van een opslagbal, welke niet hoger kwam dan één meter boven de grond, die door de gehele linie van Spannum over de achterlijn vloog. Einduitslag 8-5.

Vanavond de halve finale tegen Beetgum, met coryfeeën als Tjisse Steenstra, Hans Wassenaar en Johan vd Meulen in hun gelederen. Een reprise van de finale van 2014, waarin Winsum aan het langste eind trok. We hopen weer op een spannende, intense strijd.

Foto: KV Onder Ons Oosterlittens