Gister (donderdag) speelde Winsum de halve finale op het IFK peloten in Littens. De mannen van coach Jelle waren fit en begonnen sterk aan deze wedstrijd tegen Beetgum. Robert pakte zijn eerste eerst met vliegend opslagwerk. Dit zijn we ook gewend van Robert, echter de omstandigheden waren nu zeer lastig te noemen. Harde wind, die ook nog eens schuin op het veld stond. Evert P. kon vervolgens helaas zijn eerst niet verzilveren. Maar Hessel ging verder met wat hij de gehele week al deed, degelijk en ‘mei de kop’ opslaan. Hij pakte dan ook zijn eerst op 6-6 tegen Hans Wassenaar. Juppe, invallende voor Geert (wegens andere verplichtingen), pakte ook zijn bord. Een prima start dus, 3-1 voor. Johannes zijn eerst begon met 6-0 achter door prima opslagwerk van Theun (Beetgum). Toch kwamen onze jongens goed terug tot 6-6. Een belangrijke slag, het gat kon groter gemaakt worden en een mentaal tikje kon worden uitgedeeld. Door een prima opgeslagen bal van Beetgum, kon Winsum de kaats niet passeren en werd het 3-2. Tjisse Steenstra van Beetgum kwam vervolgens weer aan de opslag, Juppe (op 1) had gelukkig de helm meegenomen, wat een kanonskogels kreeg hij op zich af. Juppe redde zich er overigens prima mee, iedere keer werd de snelle bal eruit gehaald. De twee eersten hierna werden eerlijk verdeeld, 4-3. Hessel behield zijn eerst wederom en zo had Winsum weer een klein gaatje. Juppe, welke moeite had met de wind, kon niet om de sterk uit slaande Hans Wassenaar heen kaatsen en verloor zijn bord, 5-4. Johannes pakte vervolgens zijn eerst op 6-6 door een geweldige bovenslag van Hessel. Winsum dicht bij de overwinning, 6-4 voor.

De telkens donker wordende wolken voorspelden een beetje het vervolg van de wedstrijd, Beetgum werd sterker en onze jongens konden niet genoeg grip krijgen op de opslagballen van Tjisse, Johan (vd Meulen) en Hans. Het geluk zat ook niet echt mee, terwijl Beetgum de (harde) wind in de rug had. Drie bordjes op rij gingen dan ook naar Beetgum, 6-7 achter. Coach Jelle, wisselde Juppe vervolgens en bracht Sietse Regeling in het veld, met de hoop iets meer opslagdruk te kunnen creëren. Dit slaagde ook, Sietse dwong Beetgum tot twee kwaadslagen, al werd het perk ook tweemaal gemist. Na geruild te hebben met twee dikke kaatsen, werden deze eerlijk verdeeld. Voor de zoveelste keer in deze partij 6-6. Op deze stand was het Hessel die een moeilijk verwerkbare bal goed uitsloeg. In het tussenspel wat daarop volgde was het Sietse die de bal ongelukkig ‘op de poat’ kreeg. Dit betekende het einde van een schitterende partij, waarbij onze heren hun kranig hebben geweerd tegen de Beetgumers. De mannen hebben onze KV goed vertegenwoordigd en straalden een hoop plezier, enthousiasme en saamhorigheid uit.

Robert, Evert Pieter, Hessel, Geert, Jan Pieter, Sietse, Wessel en Johannes, namens het bestuur, bedankt voor de mooie avonden die jullie ons hebben bezorgd op ‘It Plein’ en we hopen dat de welverdiende biertjes (en één cola) na de tijd jullie goed hebben gesmaakt. LOKWINSKE MEI DE 3e PRIIS.