Het is september 2022 en dat betekent dat het kaatsseizoen afgesloten wordt en de meeste kinderen weer overgaan op andere sporten zoals voetbal, dansen en judo. Wat fijn dat we weer een volledig seizoen zonder corona maatregelen hebben kunnen draaien. Met als start wintertrainingen in de zaal en daarna veldtrainingen en mooie ledenwedstrijden en als kers op de taart een heus kaatskamp!!

Wegens het drukke programma de laatste weken hebben we een kleine wijziging in de agenda gedaan. In plaats van een afsluitende straatkaatswedstrijd op 9 september hebben we de afsluitende avond verplaatst naar de laatste competite avond op woensdag 7 september. We hopen dan volgend jaar alsnog een straatkaatswedstrijd voor de kinderen te organiseren.

Woensdag 7 september mochten alle kinderen verkleed naar het kaatsveld komen. Onderaan de link met de prachtige foto’s hiervan. Er werd traditie getrouw gekaatst in gekke veldjes met geen officiele regels en telegrafen. Maar gewoon lekker gek doen en vooral veel plezier en gezelligheid op het veld.  Dit keer was er ook nog een speciale vrijwilliger langsgeweest, een PAARD! Deze heeft even geholpen om het veld te bemesten….

Hierna weer over naar serieuzere zaken; de uitreiking van de competitie 2022!

Jongens:

1e Douwe van der Let

2e Johannes van der Let

3e Jelmar de Vries

4e Durk van Mourik

Meisjes:

1e Anouk Groen

2e Brecht Grovenstein

3e Imke Grovenstein

4e Yasmin Kalifa

5e Nynke Kesimaat

6e Anne van Mourik

7e Larissa v/d Wolf

Kabouters:

1e Jort van Mourik

2e Else van der Let

3e Johannes Heerma

4e Lianne Boersma

En na de uitreiking van GROTE wisselbekers was er nog aandacht voor de vrijwilligers. Neno Vietor heeft aangegeven te stoppen met het geven van jeugdtrainingen. Hij werd ook even in het zonnetje gezet en kreeg als dank voor zijn inzet een pakket met lekkers.

En al jaren is Jildou Grovenstein een motor in het jeugdbestuur. Zij heeft eerder al aangegeven na dit seizoen met deze taak te stoppen. Wel gaat zij samen met Robert door met het geven van jeugdtrainingen, maar de overige taken draagt zij over. Ook Jildou kreeg een presentje voor al haar inzet binnen het jeugdbestuur. Een borrelpakket met een tapasplank met inscriptie “In laits en in blier gesicht makket frijwilligerswurk licht”.

Volgend seizoen komt Jelle de Lang in het jeugdbestuur, welkom!

Uiteraard kunnen we ook niet zonder alle ouders die elke competitie avond en ledenwedstrijden mee helpen. Voor hen een groot applaus.

We wensen een ieder een sportief en gezonde winter en zien jullie graag in maart 2023 weer in de zaal bij de wintertrainingen.

Afsluiting jeugd (myalbum.com)

Groeten het jeugdbestuur KV Winsum